Anselm Kiefer, Für Walther von der Vogelweide – under der Linden an der Heide, 2019. Emulsion, oil paint, acrylic, shellac, chalk on canvas. 280 x 380 cm (110.24 x 149.61 in). © Anselm Kiefer. Anselm Kiefer, Für Walther von der Vogelweide – under der Linden an der Heide, 2019. Emulsion, oil paint, acrylic, shellac, chalk on canvas. 280 x 380 cm (110.24 x 149.61 in). © Anselm Kiefer. - Mit freundlicher Genehmigung von: ropac

Wer: ropac

Was: Messe

Wann: 08.05.2020 - 15.05.2020

We are delighted to share some of the highlights from our participation in Frieze Viewing Room 2020, including artworks by Georg Baselitz, Rosemarie Castoro, Tony Cragg, Jules de Balincourt, Adrian Ghenie, Alex Katz, Anselm Kiefer, Imi Knoebel, Robert Longo, Jason Martin, Robert Rauschenberg, James Rosenquist and Tom Sachs.

Anselm Kiefer’s Für Walther von der Vogelweide…

We are delighted to share some of the highlights from our participation in Frieze Viewing Room 2020, including artworks by Georg Baselitz, Rosemarie Castoro, Tony Cragg, Jules de Balincourt, Adrian Ghenie, Alex Katz, Anselm Kiefer, Imi Knoebel, Robert Longo, Jason Martin, Robert Rauschenberg, James Rosenquist and Tom Sachs.

Anselm Kiefer’s Für Walther von der Vogelweide – under der Linden an der Heide (2019) reflects the traces of a rural romantic encounter between two lovers, as described in Walther von der Vogelweide’s famous poem ‘Under der Linden’. | In Guinness Martin (1972), Rosemarie Castoro’s giant sculptural brushstrokes in Pitman shorthand, created by rubbing graphite into the gestural striations of gesso, pay homage to fellow artist Agnes Martin. | Georg Baselitz’s Eiskunstlauf (2019) was created using an innovative transfer method that leaves visible artefacts, such as the faint blurring of the figure’s face or the aerated texture of the pink paint. | Adrian Ghenie's evocations of the villains of history include Study for Collector 1 (2008), which centres on the figure of Hermann Göring, a ‘rapacious’ collector who ‘sacrificed his humanity for his obsession’. | Jules de Balincourt’s new series of abstract landscapes originate in a purely intuitive way of thinking, seeking ‘to provide a subconscious map, devoid of literal space, place, or logic’.

Tags: Adrian Ghenie, Alex Katz, Anselm Kiefer, Georg Baselitz, James Rosenquist, Jason Martin, Jules de Balincourt, Malerei, Robert Longo, Robert Rauschenberg, Rosemarie Castoro, Skulpturen, Tom Sachs, Tony Cragg

Preview Days (by invitation only): 6 – 7 May 2020Public Days: 8 – 15 May 2020

Das könnte Sie auch interessieren
Salzburg, Messe, 18.10.2024 - 20.10.2024
Impressionen CLASSIC EXPO 2022 (c) findART.cc Foto frei von Rechten.
Salzburg, Ausstellung, 21.09.2024 - 29.10.2024
90 JAHRE GALERIE WELZ
Salzburg, Ausstellung, 21.09.2024 - 29.10.2024
Joanna Gleich, OHNE TITEL - 2023, Öl auf Leinwand, 120 x 100 cm
Salzburg, Ausstellung, 21.09.2024 - 29.10.2024
TRUDE ENGELSBERGER, IM PARK - um 1970, Farbkreide auf Papier, ca. 23 x 45 (49,5 x 64 cm)
Salzburg, Ausstellung, 04.10.2024 - 23.02.2025
Sophie Thun, Untitled, 2018–2021, 103 chromogene Abzüge und Farbfotogramme, Fotogramme auf Barytpapier, verzinkte Stahlplatten, Magnete, Sammlung Museum der Moderne Salzburg – Ankauf aus Mitteln der Galerienförderung des Bundes
Archiv
Gregor Hildebrandt mit seiner Arbeit Klöppel © Museum der Moderne Salzburg, Foto: wildbild/Herbert Rohrer
Salzburg, Ausstellung, 18.05.2024 - 20.07.2025
Georg Baselitz,  Keine Einfahrt, 2023  Oil and collage on canvas 270 x 230 cm (106.3 x 90.55 in)
Salzburg, Ausstellung, 13.09.2024 - 02.02.2025
Edvard Munch, Tod im Krankenzimmer, 1896, Lithografie, Museum der Moderne Salzburg, Foto: Andrew Phelps
Salzburg, Ausstellung, 02.02.2024 - 09.10.2024
Günter Brus, aus der Serie „Aktion mit Diana“, 1967/2005, Silbergelatineabzug, Museum der Moderne Salzburg – Ankauf aus Mitteln der Galerienförderung des Bundes
Salzburg, Ausstellung, 12.05.2023 - 28.09.2024
Salzburg, Ausstellung, 26.07.2024 - 28.09.2024
Anselm Kiefer Mein Rhein
Salzburg, Ausstellung, 25.04.2024 - 15.09.2024
Elfriede Mejchar, aus der Serie „Hotel (Fremdenzimmer), 1970–1986", Silbergelatineabzug auf Barytpapier, braun getont, Fotosammlung des Bundes am Museum der Moderne Salzburg
Salzburg, Ausstellung, 15.03.2024 - 01.09.2024
Sigalit Landau, Azkelon, 2011, High-Definition-Video (Farbe, Ton), 16:46 Min. (Loop), Sammlung Museum der Moderne Salzburg – Ankauf aus Mitteln der Generali Foundation, © Sigalit Landau
Salzburg, Ausstellung, 23.07.2024 - 31.08.2024
Kesselhaus Josephsohn (works) & Katalin Déer (portrait). (c) Josephsohn Estate
Salzburg, Ausstellung, 18.07.2024 - 31.08.2024
Heiner Meyer : Porsche History
Salzburg, Messe, 10.08.2024 - 18.08.2024
Friedensreich Hundertwasser  Le lac jaune, 1987 mixed media, 59,5 x 44,5cm, Rückseitig signiert, datiert und betitelt PAPEARI 1985 / HAHNSAGE 1987 Bild: Schütz Art Society